Saturday 27 October 2012

Gerakan mudah untuk bakar kalori part 1

Hello guys , waa lama sua x update post nii .. so hari nii sya mau share ngan kmurang tips untuk membakar kalorii dgn mudah tanpa perlu pigi gym lagii . baa kamu nmpak kaa gmbar d atas tue well naah siapa yg tidak mahu badan yng sihat and kuat kan mcm tuee .. lagii pun neh gerakan x mengambil masa yg lama , senang lagii tue .. 5 minit jak baa dapat c bakar byk kalorii .. tapii yg penting mesti ada niat dan motivasii yg kuat ..kalau ini pun kmurang malas gak tia tau lar sya ..
GERAKAN MUDAH UNTUK MEMBAKAR KALORI

LOMPAT
Melompat bukanlah hal yang sukar hanya dalam 5 minit melompat , anda boleh membakar sebanyak 68 kalori . bayangkan kalau anda melakukannya dengan lebih lama .
LARI
Tidak perlu lari dengan intensiti yang tinggi.Berlari santai boleh juga dilakukan selama 5 minit di dalam taman mahupun di laman rumah. Anda boleh bakar 62 kalori , gabungkan berlari dan melmpat juga sudah boleh membantu membakar lebih banyak kalori bukan ?
KERJA RUMAH
Selain membersihkan rumah , aktiviti menyapu , mengelap habuk , mengemas dan sebagainya dapat mebakar 34 kalori , dalam tempoh 30 minit membersihkan rumah sudah dapat mebakar banyak kalori.Badan lebih ringan dan segar walaupun hanya membuat kerja rumah kan ? jadi , jangan malas membersihkan rumah anda.

okey ini jak buat masa nii ada 7 lagii gerakan mudah untuk membakar kalorii .. jgn lupa follow me okey ;)


No comments:

Post a Comment